Zaměření Ateliéru sochařství I.
V prvních dvou ročnících je program ateliérové výuky sestavený tak, aby se studenti co nejvíce seznámili s proporcemi, anatomií a portrétními rysy lidské figury. V dalších ročnících bakalářského studia již pracují na volných tématech, která si sami volí a vedoucí ateliéru nebo odborný asistent je s nimi průběžně konzultují. Důraz je kladen více na výsledek než na proces. V průběhu studia se každý student minimálně jednou zúčastní ateliérové sochařské soutěže na řešení konkrétní sochy do konkrétního prostoru. Protože je ateliér zaměřený na propojení nejnovějších 3D technologií s technologiemi tradičními, prochází všichni studenti i výukovým kurzem 3D modelování a seznámením s procesem 3D scanování a 3D tisku. V návazném magisterském studiu je důraz kladen především na osobní autorský rozvoj studenta.
Požadavky na uchazeče
Uchazeč o studium v Ateliéru sochařství I. by měl mít zvládnutou pokročilou dovednost kresby a modelování. Důležité je zvládnutí studijní kresby figury s ohledem na anatomii a proporce, portrétní kresby a modelované portrétní studie hlav. Stejně důležité jsou i volné práce uchazeče – fotograficky zdokumentované. Konzultace s vedoucím a odborným asistentem ateliéru jsou možné po telefonické domluvě.
Bakalářské studium
Absolvent bakalářského studia je schopný vytvořit portrét a vymodelovat realisticky figuru. Dále umí základní řemeslné postupy, které jsou nutné pro odlévání soch do různých materiálů na profesionální úrovni. V této úrovni je schopný samostatné tvorby a je schopný přijmout a na profesionální úrovni realizovat zakázku. Zaroveň je tím pádem i schopný profesionální spolupráce na realizaci zakázek jiných umělců. Je seznámený s nejnovějšími poznatky v oblasti digitálního sochařství a umí je v praxi aplikovat. Tato znalost mu dává velkou šanci pro získání zajímavého zaměstnání v raketově se rozvíjející oblasti 3D technologií pokud se nechce zabývat vlastní tvorbou.
Magisterské studium
V návazném magisterském studiu je důraz kladen především na osobní autorský rozvoj studenta. Na hledání jeho vlastní cesty i vlastního výtvarného jazyka a témat a hledání osobní a originální formy pro jejich vyjádření. Program je nastavený velice volně právě s ohledem na individuální cestu. Student magisterského studia může s ohledem na přípravu svojí praktické diplomové práce volit jakékoli téma, formu, materiál i technologii. Důležité je, že ateliér mu je schopný poskytnout základní informace i základní technologickou podporu pro jeho práci. Absolvent magisterského studia má samozřejmě všechny znalosti a možnosti jako absolvent bakalářského studia, pokud ovšem prošel i bakalářským studiem v tomto ateliéru. Dále je schopný vstoupit do uměleckého provozu a je schopný vyučovat a v těch nejlepších případech se uměním živit.